Ex-vriendin topvoetballer berooft Edgar Davids van zijn kunstcollectie
Ex-vriendin topvoetballer berooft Edgar Davids van zijn kunstcollectie ter waarde van 200.000 euro. De voetballer heeft aangifte gedaan.
De inmiddels 52-jarige Nederlander had zijn ex op zijn huis in Londen laten passen, waarna zij hem van de kunstcollectie beroofde. Die had een waarde van liefst 188.000 pond (omgerekend meer dan 215.000 euro).
Davids werd opgelicht door Nabila Habiby (38), schrijft Evening Standard. De Nederlander vertrouwde erop dat zij voor zijn bezittingen zou zorgen toen hij in december 2014 naar een appartement in het centrum van Londen besloot te verhuizen. Davids dacht dat zijn kunstcollectie veilig in een kluis lag, maar niets bleek minder waar. Habiby had de 37 kunstwerken naar pandjeshuizen gebracht om leningen te verstrekken.
Drie jaar later ontdekte Davids dat veel van zijn werken op een veiling waren verkocht en over de hele wereld waren verspreid. Een groot deel van de werken vermeldde zijn naam op de achterkant. Toen een man uit Hongkong de Nederlander via Instagram een bericht stuurde, merkte hij dat er iets niet klopte. Vervolgens heeft hij aangifte gedaan.
Bron: Evening Standaard



