Nan Goldin ook in Berlijn grote hit
Nan Goldins tentoonstelling in Neue Nationalgalerie Berlijn trekt 225.000 bezoekers. In Amsterdam trok de tentoonstelling een vergelijkbaar aantal bezoekers.
Op zondag 6 april 2025 werd de grote solotentoonstelling van Nan Goldin in de Neue Nationalgalerie afgesloten met ongeveer 225.000 bezoekers.
Alleen al in het laatste weekend, met verlengde openingstijden tot middernacht, bezochten ongeveer 5.000 mensen de tentoonstelling. Na de start in Stockholm en Amsterdam was Berlijn tot nu toe de best bezochte halte van de tentoonstellingstournee, die nu verder gaat naar Milaan en Parijs.
Klaus Biesenbach, directeur van de Neue Nationalgalerie: ‘We zijn zeer verheugd dat de tentoonstelling in Berlijn met zo’n overweldigende belangstelling is ontvangen door het publiek en zeer positieve recensies heeft ontvangen in de internationale media. Het voegt zich daarmee bij de succesvolle en zeer goed bezochte reeks tentoonstellingen van de Neue Nationalgalerie.’
De tentoonstelling trok ook veel aandacht vanwege de felle openingsspeech van Nan Goldin, waarin ze zich pal achter Gaza opstelde. Haar openlijke kritiek op de door Israël uitgevoerde genocide in Gaza en het daarop volgende verbod je daar openlijk over uit te spreken in Duitsland, werd online massaal gedeeld.
Persbericht Neue Nationalgalerie Berlijn



